ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κειμενο

Συμπληρώθηκαν ήδη περισσότεροι από 3 μήνες με Δήμαρχο το Κο Βαλασόπουλο στο Δήμο Ηλιούπολης. Χρόνος πολύ λίγος για ένα πρώτο απολογισμό. Σίγουρα η πίστωση χρόνου που χρειάζεται η καινούργια δημοτική αρχή, θα πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη, προκειμένου να αποφανθεί κανείς για την ορθότητα ή όχι της πολιτικής της.

Όπως επίσης θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος, για να δοκιμαστεί στην πράξη η καινούρια αρχιτεκτονική της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως θεσπίστηκε με το “Καλλικράτη”.

Τα πρώτα όμως σημάδια προοιωνίζουν τη συνέχεια.

Η εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση την οποία βιώνουμε σήμερα (όλος ο ελληνικός λαός) και η μη διαφαινόμενη έξοδος από τη τεράστια κρίση (οικονομική, δημοκρατική, πολιτιστική, ηθική), που μας έχουν οδηγήσει οι εγκληματικές πολιτικές των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια και οι επιπτώσεις τους στην καθημερινότητά μας, καθώς επίσης και οι δυνατότητες παρέμβασης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να αμβλύνει την υπάρχουσα κατάσταση και να βελτιώσει τη ποιότητα ζωής των κατοίκων, μας αναγκάζει να κάνουμε μια απόπειρα για ένα πρώτο (μερικό) απολογισμό των πεπραγμένων της δημαρχίας Βαλασόπουλου, γι’ αυτό το διάστημα.

Κύρια θα εστιάσουμε τη προβληματική μας στο τι έκανε η καινούργια δημοτική αρχή μέχρι σήμερα και τις ενέργειες που θα έπρεπε να έχουν δρομολογηθεί, προκειμένου να αρχίσει να διαφαίνεται μια λύση στα μεγάλα προβλήματα της πόλης.

Αυτή τη περίοδο δυο μεγάλα θέματα κυριάρχησαν στη πολιτική ζωή της πόλης. Η κατάργηση του “Ευώνυμου” και οι συγχωνεύσεις σχολείων στην Ηλιούπολη.

Θεωρούμε ότι και στις δυο αυτές περιπτώσεις, η πολιτική της δημοτικής αρχής κυμάνθηκε υπό το πρίσμα της αποδοχής και προσπάθειας υλοποίησης των κεντρικών πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης Παπανδρέου.

Συγκεκριμένα:

Α. Στη περίπτωση του “Ευώνυμου”, η κατάργησή του, εκτός από τα πολλαπλά προβλήματα απώλειας θέσεων εργασίας για τους εργαζόμενους και την καταδίκη τους στην ανεργία (αλήθεια μέχρι που θα εκτιναχθεί το ποσοστό της πανελλαδικά, για να ιδρώσουν τα αυτιά των ιθυνόντων;), δημιουργεί τα πλείστα όσα προβλήματα για τη λειτουργία και ύπαρξη τελικά, σημαντικότατων δομών της πόλης, που εξυπηρετούν πολύ κόσμο και η λειτουργία τους αποτελούσε διέξοδο αναψυχής σε πάρα πολλούς Ηλιουπολίτες.

Αναφερόμαστε στο αναψυκτήριο στο Προφήτη Ηλία (πέρα και έξω από τις αυθαίρετες επεκτάσεις του, αλλά και από το ότι αυτό το ίδιο είναι αυθαίρετη κατασκευή, ευρισκομένη στην Α΄ Ζώνη Υμηττού και έπρεπε να έχει κατεδαφιστεί), στο “Sport Café”, στο αναψυκτήριο του άλσους Κιντή (που ήδη έχει αρχίσει να ρημάζει), στο δημοτικό κινηματογράφο “Μελίνα Μερκούρη”, που είναι ο μοναδικός κινηματογράφος που έχει απομείνει στην Ηλιούπολη και κινδυνεύει να κλείσει και  στο Νεκροταφείο της Ηλιούπολης, για το οποίο είναι απαραίτητη η εύρυθμη λειτουργία του.

Φοβόμαστε ότι μεταφερόμενα όλα τα παραπάνω στη δικαιοδοσία του Δήμου (παρά το γεγονός ότι εμείς σα παράταξη είχαμε καταθέσει ένα ρεαλιστικό σχέδιο επιβίωσης των υποδομών και διατήρησης των θέσεων εργασίας)  και με δεδομένη την αδυναμία του τελευταίου να τα διαχειριστεί, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα απαξιωμένα και χωρίς προοπτική θα παραδοθούν αντί “πινακίου φακής” στους ιδιώτες, για “εκμετάλλευση”, που όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει και που σίγουρα αντιστρατεύεται τα συμφέροντα της συντριπτικής πλειοψηφίας του κόσμου.

Β. Στο ζήτημα των συγχωνεύσεων σχολείων της Ηλιούπολης, ο Δήμαρχος και η παράταξή του, ενήργησαν σαν εντολοδόχοι της πολιτικής της κυβέρνησης και προσπάθησαν από την αρχή να υλοποιήσουν και στην Ηλιούπολη τις προσταγές της, χωρίς να αναλογίζονται τις συνέπειες (τάξεις με απαράδεκτα μεγάλο αριθμό μαθητών που δημιουργεί έντονα προβλήματα διδασκαλίας και εκμάθησης, “εξοικονόμηση” θέσεων καθηγητών, με αναδιανομή των υπαρχόντων (όπως θα έχουν συρρικνωθεί)  και όχι προσλήψεις νέων και διαιώνιση της λειψής υλικοτεχνικής υποδομής, έτσι όπως επιτάσσει η σύγχρονη αντίληψη που προωθείται από τη νεοφιλελεύθερη Ε.Ε. και την ελληνική κυβέρνηση, για παιδεία στην υπηρεσία των αγορών και όχι των πολιτών, όπως επιτάσσει το περιβόητο “μνημόνιο” και η τρόικα, που κυβερνούν επί της ουσίας τη χώρα).

Και παρά τη μερική αναδίπλωσή του ο Δήμαρχος, κάτω από τις έντονες αντιδράσεις του σχολικού κινήματος που αναπτύχθηκε (σύλλογοι γονέων-κηδεμόνων, μαθητές, καθηγητές) σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο, η απραξία του και η συνολική του διάθεση καθόλου δεν προδικάζουν από μέρους του μια αλλαγή στάσης επί της ουσίας του θέματος, πολύ δε περισσότερο διάθεση αγώνα για να μην υλοποιηθεί μια τόσο αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Κάτω από αυτό το πρίσμα τα μεγάλα προβλήματα της πόλης δεν έχουν μέχρι σήμερα τύχει καμιάς πρόνοιας από τη δημοτική αρχή.

1) Η πόλη είναι πιο βρώμικη παρά ποτέ. Βέβαια η συρρίκνωση του υπαλληλικού προσωπικού, με την απομάκρυνση των συμβασιούχων, έχει δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα. Όμως ο Δήμαρχος δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι γι’ αυτό; Άλλωστε είναι πολύ γνωστός τρόφιμος των ανώτερων κυβερνητικών κλιμακίων της σημερινής κυβέρνησης.

2) Για το μέγα ζήτημα της Δημόσιας Περιουσίας, η ισχνή μέχρι σήμερα δραστηριότητα του Δημάρχου, δείχνει να κινείται και αυτός στα χνάρια του προκατόχου του, ο οποίος υποβάθμισε το ζήτημα σε απλή νομική-δικαστική διαδικασία, απογυμνώνοντάς το από το λαϊκό παράγοντα και τη κινηματική διάσταση που θα έπρεπε να λάβει.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονιστεί ότι είναι εξαιρετικά σημαντική η υπόθεση του οικοπέδου της πλατείας του ΙΚΑ, που από καιρό το εποφθαλμιά η ΚΕΔ για “εκμετάλλευση”, δηλαδή ανέγερση κτιρίων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων τσιμέντου, προοριζόμενο για εμπορικές χρήσεις, κάτι που δείχνει να συμφωνεί η Δημοτική Αρχή.

Αυτός όμως είναι ο καλύτερος τρόπος για να δικαιωθούν οι καταπατητές.

Μήπως κατά βάθος αυτό θέλει η δημοτική αρχή;

3) Το ακανθώδες ζήτημα της υποβάθμισης της αστικής συγκοινωνίας της Ηλιούπολης, όπως το ζούμε σήμερα με τις καινούριες ρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί και εντάσσονται στο γενικότερο κλίμα της υποβάθμισης των δημοσίων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Θα περάσουν κι αυτές οι ρυθμίσεις αμαχητί ή ο Δήμος Ηλιούπολης θα αντισταθεί, για να προασπίσει το καλό των δημοτών του;

4α) Για την περίπτωση της επέκτασης του περιφερειακού δρόμου προς Αργυρούπολη – Ελληνικό και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στην Ηλιούπολη, καμία μέριμνα, καμία επεξεργασία θέσεων.

Αναρωτιέται κανείς  μήπως αυτή είναι η καλύτερη μέθοδος για την άκριτη αποδοχή των όποιων κυβερνητικών θέσεων , όταν αυτές εκδηλωθούν.

β) Επίσης στο ζήτημα του Υμηττού δεν υπάρχει καμία δράση από την δημοτική αρχή, παρά μόνο η διοργάνωση της ετήσιας εκδήλωσης «τα κούλουμα», στο Προφήτη Ηλία.

Βέβαια για το πλήθος των σκουπιδιών που άφησαν οι επισκέπτες στο βουνό, όπως επίσης και το κλείσιμο της πόρτας που οδηγεί κάθε Κυριακή δεκάδες αυτοκίνητα μέχρι και το ξέφωτο της εκκλησίας, η δημοτική αρχή είναι μέχρι σήμερα απούσα από κάθε ενέργεια που θα έπρεπε να κάνει.

5) Για το πολύ ακανθώδες ζήτημα της «αξιοποίησης» του χώρου του Ελληνικού, έτσι όπως έχει προβληθεί από την κυβέρνηση, με παραχώρηση του στον εμίρη του Κατάρ ή αξιοποίηση με γρήγορες διαδικασίες (fast track), επίσης δεν υπάρχει καμία αντίδραση από τη δημοτική αρχή.

Μη μας πει κανείς ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα που δεν αφορά την Ηλιούπολη, γιατί ένα τέτοιο επιχείρημα είναι σαφέστατα έωλο.

Η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου και αναψυχής στο συγκεκριμένο χώρο είναι ζωτικής σημασίας για ολόκληρο το λεκανοπέδιο, όπως έχουν αναδείξει επιστημονικές μελέτες και έχει αποφανθεί  μεγάλος αριθμός επιστημόνων. Καταλαβαίνει κανείς την ιδιαίτερη σημασία του για έναν δήμο γειτνιάζοντα με το χώρο αυτό, όπως ο δήμος Ηλιούπολης.

6) Ομοίως για τα επίσης πολύ ακανθώδη προβλήματα, της απομάκρυνσης των παράνομων εγκαταστάσεων της ΔΕΗ στο χώρο του ΚΥΤ, όπως αποφάνθηκε το Συμβούλιο Επικρατείας της αποκατάστασης της κοίτης του ρέματος της Πικροδάφνης, της δημιουργίας πρότυπου πάρκου στο «Χαλικάκη» τη περιποίηση και αύξηση του αστικού πρασίνου με τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, την ανάγκη επικαιροποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης, την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης, τις αναπλάσεις που θα προκύπτουν από συγκεκριμένες ανάγκες  και όχι με τη φιλοσοφία του τι χρηματοδοτείται π.χ. από το ΕΣΠΑ ή ακόμα χειρότερα με τη φιλοσοφία των μικροπαρεμβάσεων ( αλλαγή πλακών πεζοδρομίου κ.τ.λ.) για το θεαθήναι, της πολιτιστικής αναγέννησης κλπ., η δημοτική αρχή δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα καμία ενέργεια.

7) Ιδιαίτερη φροντίδα πρέπει να τύχει από τη δημοτική αρχή το μέγα ζήτημα της κοινωνικής πολιτικής , κύρια στις σημερινές συνθήκες της τεράστιας οικονομικής (και όχι μόνο) κρίσης , η οποία καθημερινά καταδικάζει πολλούς συνανθρώπους μας στην απόγνωση και στην δυστυχία .

Και αφού από μέρους της κυβέρνησης διαφαίνεται η διάθεση να εξασφαλιστούν μόνο τα υπερκέρδη των τραπεζών, των τοκογλύφων των λαμόγιων, των εφοπλιστών και βιομηχάνων, αδιαφορώντας πλήρως για την τύχη ενός ολόκληρου λαού , τον οποίο προσφέρει υπό μορφή θυσίας, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα παρακάτω συμφέροντα, θα πρέπει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να επωμιστεί την υποχρέωση να απαλύνει τις πληγές της κοινωνίας, στο μέτρο του δυνατού.

Αυτό θα το πετύχει επεξεργαζόμενη ένα σχέδιο δράσεων που θα ανακουφίζει τους  ευρισκόμενους σε δυσχερέστερη θέση πολίτες (ανέργους, χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους, μετανάστες κ.λ.π.), αλλά και οργανώνοντας ένα κίνημα διεκδικήσεων από τη κεντρική εξουσία, χρηματοδοτήσεων κοινωνικού περιεχομένου, ευρείας κλίμακας.

Απαραίτητη προϋπόθεση φυσικά γι’ αυτό  είναι αυτές οι χρηματοδοτήσεις (εάν και εφόσον επιτευχθούν ) να μην διοχετευθούν στους γνωστούς “γύπες” της αγοράς, αλλά στις πραγματικές ανάγκες του κόσμου.

Ούτε επίσης είναι δικαιολογία ότι σήμερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση ζει σε ένα ασφυκτικό οικονομικό περιορισμό (που είναι αλήθεια) πολύ δε περισσότερο να εξαντλεί τις διεκδικήσεις της σε κινήσεις ζητιανιάς από τη πολιτεία.

Η σημερινή συγκυρία που ζούμε πρέπει να ανατραπεί και η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο συμμετέχοντας με όλες τις δυνάμεις της στο κίνημα των πολλαπλών αντιστάσεων .

Όλα όσα παραπάνω αναφέρθηκαν έχουν, όπως από την αρχή τονίστηκε το χαρακτήρα των επισημάνσεων για το πρώτο τρίμηνο της διαχείρισης του δήμου, από την καινούργια δημοτική αρχή και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συνολική κριτική γι’ αυτή.

Θα επανέλθουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα, όταν θα έχει κυλήσει ο κατάλληλος χρόνος.

Στο μεταξύ εμείς σαν “ΗΛΙΟΥ-πόλις- ανθρώπινη πόλη”, θα διατυπώσουμε τις προτάσεις μας, όπως απορρέουν από το πρόγραμμα μας, στο Δημοτικό Συμβούλιο και ταυτόχρονα θα συμμετέχουμε σε όλες τις κινηματικές διαδικασίες που θα υπάρξουν.

 

Γραφείο Τύπου “ΗΛΙΟΥ-πόλις-ανθρώπινη πόλη”

www.iliou-polis.gr - e-mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δημοσίευση 29/04/2011

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.