Φτιάχνουν την αντιδραστική δομή του Σχολείου της αγοράς
Η πρόταση της Κυβέρνησης για την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος» είναι η αντιδραστική προσαρμογή για το σχολείο της αγοράς. Είναι η δομή της ακριβοπληρωμένης ημιμάθειας, των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Ο «οδικός χάρτης» που συναντιέται η αντιδραστική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη με το ταξικό και διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
1. Η ανάδειξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης σε βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού από την κυβέρνηση σημαίνει:
* Την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
* Τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών που στο όνομα της περιφερειακής ανάπτυξης θα οδηγεί τα σχολεία στην αγκαλιά των επιχειρήσεων και των χορηγών.
* Το κλείσιμο σχολείων με αποτέλεσμα την όρθωση παραπέρα εμποδίων στη φοίτηση παιδιών της λαϊκής οικογένειας που θα οδηγούνται στην εγκατάλειψη του σχολείου και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
* Το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών (ωράριο, μετακινήσεις, κτλ), την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων.
Η ανακήρυξη της αυτόνομης σχολικής μονάδας με ευθύνη «στη συνδιαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, στη διαχείριση πόρων και πιστώσεων, στην ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας» όπως λεει η κυβέρνηση είναι αντιδραστικό μέτρο. Θέλουν τους γονιούς και τους εκπαιδευτικούς «συνένοχος στο έγκλημα». Να είναι αυτοί που θα συναινέσουν και θα συνδράμουν α)στη διαφοροποίηση του σχολικού και του αναλυτικού προγράμματος, β) στη συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του σχολείου, γ)στο άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους ιδιώτες.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η κοινωνική λογοδοσία που επαγγέλλονται και η δήθεν «νέα» παιδαγωγική αντίληψη, είναι η αξιολόγηση , η λογοδοσία και η «παιδαγωγική» αντιληψη των επιχειρήσεων.
Ζητώντας την συναίνεση των Δήμων προχωράει στις συνενώσεις των σχολικών μονάδων με στόχο να διαμορφώσει τις γιγάντιες σχολικές μονάδες , το έδαφος για να λειτουργήσει καλύτερα και πιο αποτελεσματικά το σχολείο επιχείρηση με το διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα, το σχολείο που θα διοικείται από το μάνατζερ εκπαιδευτικό, που θα το επιλέγει ο σπόνσορας επιχειρηματίας, που θα διδάσκει ο εκπαιδευτικός λάστιχο σε εργασιακές σχέσεις και δικαιώματα.
Η «εξοικονόμηση πόρων» που επικαλούνται συνιστά νέα επίθεση στις τσέπες της λαϊκής οικογένειας. Τα χρήματα εξοικονομούνται για να πάνε στους ιδιώτες που θα εισβάλουν στο σχολείο και θα φορτώσουν με νέα βάρη το λαό.
Η κυβέρνηση δίνει χρήματα για να υλοποιηθεί το αντιδραστικό τοπίο στην εκπαίδευση μέσω του ΕΣΠΑ και την ίδια στιγμή μειώνει κατά 21,9% τις δαπάνες για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Μειώνει ραγδαία τα κονδύλια των Σχολικών Επιτροπών, κηρύσσει «στάση πληρωμών» στα σχολεία που μένουν χωρίς κιμωλίες, καθαριότητα και απλήρωτες καθαρίστριες, χωρίς θέρμανση, φωτοτυπικό χαρτί, με απλήρωτους και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς.
¨ Καμία επανάπαυση, καμία αποδοχή της επιχειρηματολογίας της κυβέρνησης!
¨ Συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής, των συγχωνεύσεων.
¨ Αυτονομία και αποκέντρωση σημαίνουν υποταγή του σχολείου στις επιχειρήσεις.
Γενναία τώρα χρηματοδότηση των σχολείων.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές
Αντεπίθεση και λαϊκή συμμαχία για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!
- Να μη χαθεί λεπτό σε αναμονή και διαβούλευση με κυβέρνηση και Δημοτική αρχή. Το έγκλημα που ετοιμάζουν στο σχολείο το γεννάει η ίδια μήτρα που ξεδιπλώνει και τη σφοδρή επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι γονείς, είναι η μήτρα των μονοπωλίων.
Προστατεύει τα κέρδη και χρεοκοπεί τον λαό.
Δημοσίευση 02/02/2011