H περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκινά την Δευτέρα 16 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου.
Η εκτίμηση του εμπορικού κόσμου είναι ότι οι μειώσεις των τιμών θα φτάσουν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι και το 70%, προκειμένου να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι οποίοι λόγω κρίσης είναι πολύ φειδωλοί στις αγορές τους. Αρνητικά δε στην διάθεσή τους για ψώνια εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει και η συζήτηση που έχει ανοίξει για περαιτέρω μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα.
Για κάποιους καταστηματάρχες η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί την τελευταία ελπίδα, προκειμένου να αποφύγουν το λουκέτο. Αρκετές όμως είναι και οι περιπτώσεις καταστηματαρχών που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην αγορά.
Στα ήδη οξυμένα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η εμπορική επιχείρηση προστίθεται η νέα πίεση που ασκείται στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα.
«Για μια ακόμη φορά και με ταχυδακτυλουργικό τρόπο επιχειρείται ένα νέο τελειωτικό χτύπημα στην ελληνική κοινωνία και την σκληρά δοκιμαζόμενη αγορά με την ισοπέδωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα με την εξαφάνιση του 13ου και 14ου μισθού» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά σε ανακοίνωσή του.
Οι έμποροι του Πειραιά υπογραμμίζουν ότι, χωρίς να γίνεται καμία σοβαρή προσπάθεια για να περιμαζευτεί η δημόσια σπατάλη, «ψηφίζονται καταστροφικά νομοσχέδια που χτυπούν αλύπητα τους ευάλωτους συνταξιούχους, διώκουν τους απαραίτητους σε οργανικές θέσεις δημόσιους υπαλλήλους και επιβαρύνουν περαιτέρω τους μικρομεσαίους, δημιουργώντας έναν απίστευτο φαύλο κύκλο που οδηγεί τη χώρα σε βαθιά και μη αναστρέψιμη ύφεση».
Οι κανόνες των εκπτώσεων
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στις οδηγίες του προς τις εμπορικές επιχειρήσεις συστήνει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
- Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
- Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.
Δημοσίευση 11/01/2012
[readon1 url="http://in.gr"]Πηγή: in.gr[/readon1]