Σας παρουσιάζουμε το πρόγραμμα προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Ηλιούπολης για την 23η θερινή περίοδο 2010 που θα προβάλλεται στον Δημοτικό Κινηματογράφο Ηλιούπολης «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» κάθε Τετάρτη στις 9.00 μ.μ & 11.00 μ.μ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 2009
• ΤΕΤΑΡΤΗ 2/6/2010 ΣΤΡΕΛΛΑ του Πάνου Χ. Κούτρα (ΕΛΛΑΔΑ, 2009, έγχρωμη, 111΄)
Ο Γιώργος αποφυλακίζεται μετά από δεκαπέντε χρόνια εγκλεισμού για ένα φόνο που ομολόγησε ότι διέπραξε στο χωριό όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε. Το βράδυ της αποφυλάκισής του διανυκτερεύει σε ένα φτηνό ξενοδοχείο στην Ομόνοια. Εκεί γνωρίζει τη Στρέλλα, μια όμορφη νεαρή πόρνη τρανσέξουαλ. Η σχέση τους θα δοκιμάσει και τους δύο σε πολλά και απρόσμενα επίπεδα. Μια βαθιά τολμηρή, τραγικά ειρωνική, σύγχρονη ελληνική ταινία.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
• ΤΕΤΑΡΤΗ 9/6/2010 ΒΑΛΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΣΙΡ (ΒΑΛΣ ΙΜ ΜΠΑΣΙΡ) του Άρι Φόλμαν (ΙΣΡΑΗΛ/ΓΑΛΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΗΠΑ, 2008, έγχρωμη, 90΄)
Ιδιαίτερα τολμηρό ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων του Ισραηλινού σκηνοθέτη Άρι Φόλμαν.
Η ταινία ξεκινάει με τις προσωπικές αναμνήσεις του σκηνοθέτη στην προσπάθειά του να εξορκίσει τους εφιάλτες του από την εποχή της στρατιωτικής θητείας του στον πρώτο πόλεμο του Λιβάνου το 1982. Εξαιρετικά σημαντικό φίλμ τόσο του πολιτικού κινηματογράφου όσο και του είδους των κινουμένων σχεδίων.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 16/6/2010 Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΑΛΓΕΡΙΟΥ (LA BATTAGLIA DI ALGERI) του Τζίλο Ποντεκόρβο (ΑΛΓΕΡΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ, 1966, ασπρόμαυρη, 121΄)
Ταινία-σταθμός του παγκόσμιου πολιτικού κινηματογράφου. Ο Τζίλο Ποντεκόρβο (1919-2006), περιγράφει με εντυπωσιακή αμεσότητα την έκρηξη του απελευθερωτικού κινήματος στην Αλγερία στη δεκαετία του ’50 και τη βαρβαρότητα με την οποία απάντησε η Γαλλία, με βασανιστήρια όσων συλλαμβάνονταν από το γαλλικό στρατό, δολοφονίες και ισοπέδωση ολόκληρων συνοικιών.
ΑΠΟ ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ ΣΤΟ ΝΕΟ-ΝΟΥΑΡ
• ΤΕΤΑΡΤΗ 23/6/2010 Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΝΟΣ (THE BIG SLEEP) του Χάουαρντ Χόκς (ΗΠΑ, 1946, ασπρόμαυρη, 114΄)
Κορυφαίο φιλμ νουάρ, βασισμένο στην κοινωνικά τολμηρή για την εποχή της νουβέλα του Ρέιμοντ Τσάντλερ, σε σενάριο του νομπελίστα Ουίλιαμ Φόκνερ και σκηνοθεσία του Χάουαρντ Χοκς (1896-1977). Ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ερμηνεύει τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου, που αναλαμβάνει την υπόθεση εκβιασμού της κόρης ενός ηλικιωμένου στρατηγού. Μαύρη ατμόσφαιρα, μυστήριο, εξαιρετικοί διάλογοι με απολαυστικό χιούμορ, έξοχη μουσική υπόκρουση του Μαξ Στάινερ και θαυμάσιες ερμηνείες.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 30/6/2010 ZIFT του Γιαβόρ Γκάρντεφ (ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, 2008, ασπρόμαυρη, 92΄)
Ένα εξαιρετικό δείγμα σύγχρονου βουλγαρικού κινηματογράφου που τιμήθηκε με τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Μόσχας 2009. Ο Μοθ βγαίνει από τη φυλακή μετά από πολλά χρόνια άδικης καταδίκης για φόνο. Είχε φυλακιστεί το 1944, λίγο πριν από την επικράτηση του κομμουνιστικού καθεστώτος και τώρα βρίσκεται στη Σόφια της δεκαετίας του ’60. Δυνατό υπαρξιακό θρίλερ, με εντυπωσιακή ασπρόμαυρη φωτογραφία και ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ σε εξπρεσιονιστικό ύφος.
ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
• ΤΕΤΑΡΤΗ 7/7/2010 Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (LA RÈGLE DU JEU) του Ζαν Ρενουάρ (ΓΑΛΛΙΑ, 1939, ασπρόμαυρη, 110’)
Πρωτοπόρα, αριστουργηματική ταινία του Ζαν Ρενουάρ (1894-1979). Παρατηρώντας την αστική τάξη της Γαλλίας λίγο πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο σκηνοθέτης καταγράφει την πλήρη έκπτωση των ανθρώπινων αξιών δημιουργώντας μια καυστική σάτιρα, μια τραγική φάρσα δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένη. Ο Ρενουάρ συναρπάζει συνδυάζοντας την κινούμενη κάμερα και τη σκηνοθεσία σε βάθος πεδίου και τονίζοντας τη θεατρική ατμόσφαιρα που κυριαρχεί εντός και εκτός σκηνής.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 14/7/2010 ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΑΥΤΟ! (SOME LIKE IT HOT) του Μπίλι Ουάιλντερ (ΗΠΑ, 1959, ασπρόμαυρη, 120΄)
Μία από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών. Την εποχή της ποτοαπαγόρευσης στο Σικάγο, δύο άνεργοι μουσικοί τζαζ ορχήστρας γίνονται μάρτυρες γκαγκστερικών εκτελέσεων και για να γλυτώσουν από τη μαφία αναγκάζονται να μεταμφιεστούν σε γυναίκες και να συμμετάσχουν σε γυναικεία τζαζ μπάντα που κάνει περιοδεία στο Μαϊάμι. Έξοχη η σκηνοθεσία του Μπίλι Ουάιλντερ (1906-2002) και απολαυστικές οι ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών (Μέριλιν Μονρόε, Τζακ Λέμον, Τόνι Κέρτις).
• ΤΕΤΑΡΤΗ 21/7/2010 ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ (ROMAN HOLIDAY) του Ουίλιαμ Ουάιλερ (ΗΠΑ, 1953, έγχρωμη, 118΄)
Η απόλυτη ρομαντική κομεντί, βασισμένη σε μια ιστορία του κυνηγημένου από το Μακαρθισμό Ντάλτον Τράμπο (1905-1976). Η Όντρεϊ Χέπμπορν (Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου) υποδύεται την πριγκίπισσα Άννα που έχει βαρεθεί τις επισημότητες, τα προνόμια και τις πριγκιπικές υποχρεώσεις. Μια νύχτα φεύγει κρυφά μεταμφιεσμένη σε καθημερινή κοπέλα και γνωρίζει τον Αμερικανό δημοσιογράφο Τζο Μπράντλεϊ (Γρέγκορι Πεκ). Τα αξιοθέατα της Ρώμης αυξάνουν τη μαγεία αυτής της υπέροχης ταινίας του Ουίλιαμ Ουάιλερ (1902-1981).
• ΤΕΤΑΡΤΗ 28/7/2010 ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΜΑΣ ΚΡΑΟΥΝ (THE THOMAS CROWN AFFAIR) του Νόρμαν Τζούισον (ΗΠΑ, 1968, έγχρωμη, 102΄)
Κομψοτέχνημα του μοντερνισμού η ταινία του Νόρμαν Τζούισον. Ο πλούσιος τραπεζίτης Τόμας Κράουν (Στιβ ΜακΚουίν) σχεδιάζει ληστεία στην τράπεζα που εργάζεται. Βρίσκεται όμως αντιμέτωπος με την ασφαλιστική πραγματογνώμονα Βίκι Άντερσον (Φέι Ντάναγουεϊ), που τον υποψιάζεται. Η παρτίδα σκακιού ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές είναι από τις πιο ερωτικά φορτισμένες σκηνές του παγκόσμιου κινηματογράφου.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
• ΤΕΤΑΡΤΗ 4/8/2010 ΑΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΝΑ ΜΠΕΙ (LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN) του Τόμας Άλφρεντσον (ΣΟΥΗΔΙΑ, 2008, έγχρωμη, 114΄)
Εξαιρετική ταινία του φανταστικού κινηματογράφου, στην οποία ο Σουηδός σκηνοθέτης Τόμας Άλφρεντσον καταφέρνει να συγκρατήσει το βαμπιρικό μύθο μέσα στο πλαίσιο μιας καταγραφής καθαρά κοινωνικών θεμάτων και όχι μεταφυσικών. Ο δωδεκάχρονος Όσκαρ ζει με την αδιάφορη μητέρα του και δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ιδιαίτερα βίαιη σχολική κοινωνία. Κάποια στιγμή θα αναπτύξει φιλία με ένα περιθωριοποιημένο κορίτσι-βαμπίρ που θα τον εμψυχώσει. Εικαστική ομορφιά των πλάνων, ελλειπτική γραφή και διακριτική ηχητική μπάντα.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 11/8/2010 MOON του Ντάνκαν Τζόουνς (ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 2009, έγχρωμη, 97΄)
Μία από τις καλύτερες σύγχρονες ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Ο Ντάνκαν Τζόουνς επαναφέρει αυτό το κινηματογραφικό είδος στις καλύτερες ανθρωποκεντρικές και υπαρξιακές του βάσεις. Ο Σαμ Μπελ είναι ένας μοναχικός αστροναύτης στη Σελήνη, που το τριετές συμβόλαιό του πλησιάζει προς το τέλος του. Παρέα του οι αναμνήσεις, η ελπίδα της επιστροφής στην οικογένεια και ένα ρομπότ, ο Γκέρτι. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 18/8/2010 ΔΙΨΑ (ΜΠΑΚΤΖΟΥΙ) του Τσαν-Γουκ Παρκ (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, 2009, έγχρωμη, 133΄)
Ο Τσαν-Γουκ Παρκ, ο σκηνοθέτης της τριλογίας της εκδίκησης, επανέρχεται με μια συναρπαστική, προκλητική, λυρική και συνάμα αισθησιακή ταινία του φανταστικού κινηματογράφου. Ένας παπάς συμμετέχει ως εθελοντής σε ένα μυστικό ιατρικό πείραμα με σκοπό να σώσει ζωές από έναν επικίνδυνο ιό. Κατά τη διάρκεια του πειράματος κινδυνεύει να πεθάνει, αλλά χάρη στη μετάγγιση αίματος άγνωστου δότη επανέρχεται στη ζωή. Όμως έχει μεταμορφωθεί σε βρυκόλακα... Μια αλληγορία πάνω στις ανθρώπινες ηθικές επιλογές και στα απρόβλεπτα παιχνίδια της μοίρας.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 25/8/2010 ΦΑΡΕΝΑΪΤ 451 (FAHRENHEIT 451) του Φρανσουά Τριφό (ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 1966, έγχρωμη, 111΄)
Η μοναδική επιστημονικής φαντασίας ταινία του Φρανσουά Τριφό (1932-1984) και ταυτόχρονα η μόνη αγγλόφωνη ταινία του, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Αμερικανού συγγραφέα Ρέι Μπράντμπερι. Σε μια εφιαλτική κοινωνία του μέλλοντος τα βιβλία είναι απαγορευμένα. Οι κάτοχοί τους φυλακίζονται και τα βιβλία καίγονται. Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται στους βαθμούς καύσης του χαρτιού.
ΠΑΖΛ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡAΦΟ
• ΤΕΤΑΡΤΗ 1/9/2010 ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΕΛΙ... (ΝΤΑΡΜΠΑΡΕΓΙΕ ΕΛΙ) του Ασγκάρ Φαραντί (ΙΡΑΝ, 2009, έγχρωμη, 116’)
Μια χαμηλών τόνων και πλούσια σε ιδέες ταινία του σύγχρονου ιρανικού κινηματογράφου, που τιμήθηκε με την Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2009. Με χιούμορ αλλά και με δραματική ένταση ο Φαραντί καταγράφει το συντηρητισμό και την υποκρισία της μεσαίας τάξης στη σύγχρονη αστική κοινωνία του Ιράν. Εξαιρετικές οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 8/9/2010 ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΖΩΗΣ (ΑΤΖΑΜΙ) των Σκαντάρ Κόπτι και Γιαρόν Σάνι (ΙΣΡΑΗΛ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2009,
έγχρωμη, 110΄)
Η γειτονιά Ατζαμί της Τζάφα είναι το χωνευτήρι διαφορετικών πολιτισμών και αλληλοσυγκρουόμενων αντιλήψεων μεταξύ Εβραίων, Μουσουλμάνων και Χριστιανών. Με τη χρήση φλας μπακ και μέσα από τα μάτια διαφόρων χαρακτήρων, γινόμαστε μάρτυρες μιας αδιέξοδης κατάστασης. Κανένας τόπος δεν εκφράζει καλύτερα τη δραματική σύγκρουση διαφορετικών κόσμων.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 15/9/2010 ΓΟΥΕΝΤΙ ΚΑΙ ΛΟΥΣΙ (WENDY AND LUCY) της Κέλι Ράιχαρντ (ΗΠΑ, 2008, έγχρωμη, 120΄)
Ένα διαμάντι του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου. Η Γουέντι, μαζί με το σκύλο της, τη Λούσι, κατευθύνεται οδικώς προς το Κέτσικαν της Αλάσκας με την ελπίδα να μπορέσει να βρει δουλειά και να ξεκινήσει έτσι μια καινούρια ζωή. Σε μια κωμόπολη του Όρεγκον, όπου διανυκτερεύει, μια σειρά αναποδιές θα την αναγκάσουν να αλλάξει τα σχέδιά της. Μια συγκινητική και καθαρά πολιτική ταινία όπου η Κέλι Ράιχαρντ με μικρές πινελιές και μέσα από εύστοχες λεπτομέρειες ακτινογραφεί μια ολόκληρη κοινωνία σε αποξένωση και απόγνωση.
• ΤΕΤΑΡΤΗ 22/9/2010 ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ (LA BUENA VIDA) του Άντρες Γουντ (ΧΙΛΗ, 2008, έγχρωμη, 90΄)
Σκηνοθέτης ήπιων τόνων, ο Χιλιανός Άντρες Γουντ διατηρεί την ανθρωπιστική ματιά του και
σε αυτή την ταινία του, η οποία έχει τιμηθεί με το Βραβείο Γκόγια. Μέσα από τέσσερις χαλαρά αλληλένδετες ιστορίες ο Γουντ διεισδύει στην πραγματικότητα του σύγχρονου Σαντιάγκο. Συμβολικός ήρωας ένας ανασφαλής σαραντάρης κομμωτής, ο οποίος για οικονομικούς λόγους δεν μπορεί να διατηρήσει τον πατρικό τάφο και σκέφτεται να αποτεφρώσει το λείψανο του πατέρα του σε ομαδικό κλίβανο.
«ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη)
τηλ. 210 9919818, 210 9941199, 210 9914732,
ιστοσελίδα: www.klh.gr, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.