Μεγάλη νίκη ελπίδα και προοπτική για τους κατοίκους της Ηλιούπολης και ένα μήνα μετά την διοργάνωση της εκδήλωσης για την κατασκευή της υπόγειας σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με την Λ. Βουλιαγμένης από το Δήμο μας και την εκκίνηση της καμπάνιας, ο Υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης ανακοίνωσε στην Βουλή ότι εντάσσεται και αυτό το έργο στο «πακέτο Γιούνκερ» ύψους 5,6 δισ. ευρώ.
Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Βασίλης Βαλασόπουλος "γίνεται πραγματικότητα ένα αίτημα που ξεπερνάει την τριακονταετία και το οποίο θα αποτελέσει έργο πνοής που θα αλλάξει την μορφή και την ποιότητα ζωής στην Ηλιούπολη. Η σωστή τεκμηρίωση, η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και εφικτής πρότασης και η δημιουργία κινήματος και η άρτια ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των αρμόδιων διοικητικών και πολιτικών παραγόντων που οργάνωσε η δημοτική αρχή έφερε τους πολυπόθητους καρπούς.
Η Ηλιούπολη του μέλλοντός μας δεν θυμίζει σε τίποτα την ταλαιπωρία που ζήσαμε:
Θα αποτραπεί η διαμπερής κυκλοφορία.
Δεν θα ξαναθρηνήσουμε θύματα.
Ο αέρας την Ηλιούπολης θα γίνει πιο καθαρός.
Τα παιδιά θα βγουν και πάλι να παίξουν στην γειτονιά.
Θα μπορέσουμε επιτελούς να καθιερώσουμε όρους Βιώσιμης Κινητικότητας με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους.
Η Ηλιούπολη θα γεμίσει από ήσυχες φιλικές και ελκυστικές γειτονιές."
Η υπεύθυνη πρόταση που κατέθεσε με την εκδήλωση που διοργάνωσε η Δημοτική Αρχή και ο μελετητής Συγκοινωνιολόγος κ. Ζέκος, εκτρέπει την υπερτοπική κυκλοφορία εκτός του ιστού της πόλης, αφήνει άθικτο τον Υμηττό, και παράλληλα συμβάλλει καταλυτικά στην βελτίωση όλου του συστήματος μετακινήσεων από και προς το νοτιοανατολικό τμήμα της Μητροπολιτικής Αθήνας, αποτελώντας ένα από τα πιο σημαντικά νέα συγκοινωνιακά έργα του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πρωτεύουσας.
H Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης θα συμβάλει συνολικά στη βελτίωση της κυκλοφορίας, στην μείωση των ρύπων και στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος όχι μόνον στην Ηλιούπολη, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, και ως εκ τούτου αποτελεί έργο μείζονος σημασίας για ολόκληρη τη Μητροπολιτική Αθήνα.
Είναι μία σημαντική παρέμβαση στο σύστημα των κυκλοφοριακών δακτυλίων της Πρωτεύουσας, αφού εκ των πραγμάτων αποτελεί τη συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού την οποία διασυνδέει τόσο με τις περιοχές των Ανατολικών και Νοτίων Προαστίων, όσο και με περιοχές του ενδιάμεσου δακτυλίου της Αθήνας προς νότο και ανατολικά.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο κ. Σταθάκης στην Βουλή στο λεγόμενο Πακέτο Γιούνκερ και στον τομέα υποδομών και μεταφορών εντάσσονται πέντε έργα εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.445.000.000 ευρώ. Αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, στη νότια επέκταση του περιφερειακού Υμηττού, έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου και την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα-Σαλαμίνα.
Έτσι, εκτός από τα έργα ομβρίων, εκτός από την έξυπνη πόλη, εκτός από την σύνδεση του Μετρό και την δημοτική συγκοινωνία, ένα ακόμη απαραίτητο έργο για την Ηλιούπολη μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης για να ολοκληρώσει το μεγάλο όραμα, για μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ηλιούπολη του 21ου αιώνα.