ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κειμενο

Στο χρονικό διάστημα πριν και μετά τις εκλογές και μέχρι την έναρξη της νέας Δημοτικής περιόδου που ξεκινάει την 1η Σεπτέμβρη, το δημοτικό συμβούλιο με την παλιά σύνθεση του έχει μόνο έκτακτες αρμοδιότητες. Για αυτό το διάστημα ο Νόμος 3852/2010, Αρθρο 65 παράγραφο 5 ορίζει ότι:

“Ένα (1) μήνα πριν από την διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει μονό για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης.”

Με βάση τα παραπάνω ο Δήμος αυτή την περίοδο λειτουργεί με το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας ζωής και στην βάση των ορισμένων αρμοδιότατων του Δημάρχου. Δηλαδή αυτήν την περίοδο διεκπεραιώνονται ζητήματα διαχείρισης μόνο.

Παρόλα αυτά, αξίζει να δούμε ορισμένα ζητήματα που είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα στο Δήμο, που αναδείχνουν ότι τα ζητήματα διαχείρισης αυτής της περιόδου δεν είναι άνευ σημασίας αλλά έκφραση και συνέχεια της αντιλαϊκής πολιτικής στο κεντρικό πολιτικό επίπεδο και φυσικά και στο τοπικό.

Παρακολουθώντας και αποδελτιώνοντας λοιπόν την δραστηριότητα του Δήμου και των Νομικών προσώπων του όπως είναι ο ΠΑΟΔΗΛ (Πολιτιστικός Αθλητικός Οργανισμός Δήμου Ηλιούπολης – Γρηγόρης Γρηγορίου), ΚΑΦΑΔΗΛ (Κέντρο Αγωγής Φροντίδας & Αλληλεγγύης Δήμου Ηλιούπολης – Παύλος Πεντάρης), θα δούμε την δημοτική αρχή να ξετυλίγει σειρά προγραμμάτων και δράσεων που αναφέρονται μεν σαν “προγράμματα κοινωνικής πολιτικής” αλλά στόχο έχουν την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων στο Δήμο.

Αξιοποιώντας η δημοτική αρχή οξυμένες λαϊκές ανάγκες της οικογένειας και με δώρο τις υποδομές του Δήμου προσελκύει τους ιδιώτες στην άσκηση και την διαχείριση της κοινωνικής πολιτικής. Παράδειγμα το camp και το πρόγραμμα «αθλητικές διακοπές στο Δήμο» που σαν στόχο έχει την δημιουργική απασχόληση των παιδιών στους καλοκαιρινούς μήνες. Προγράμματα που υλοποιούν και εκμεταλλεύονται ιδιωτικές εταιρίες και με το κόστος ανά παιδί να ανέρχεται στο ποσό των 120 και των 150 ευρώ!

Είναι άστοχο τάχα να θέσουμε το ερώτημα ποιο λαϊκό νοικοκυριό στην πόλη είναι αυτό που μπορεί να δίνει τέτοια ποσά σήμερα! Και είναι πρόγραμμα κοινωνικής παρέμβασης με στόχο το παιδί και την οικογένεια. Μια ιδιωτική εταιρία που παρόλο που αξιοποιεί τις υποδομές του Δήμου κοστολογεί σε τέτοιο ύψος υπηρεσίες προς το παιδί και την οικογένεια!

Ακόμη σαν συνέχεια των παραπάνω να ρωτήσουμε ποιά υπηρεσία του Δήμου, του ΠΑΟΔΗΛ μπορεί να παρακολουθεί και να ελέγχει την ποιότητα και την ασφάλεια τέτοιων προγραμμάτων για το παιδί στις δομές του Δήμου;

Απ’ ότι φαίνεται, ο ρόλος που παίζει ο Δήμος σε τέτοιου είδους προγράμματα, είναι ο ρόλος του φατουραντζή. Με το “franchise” του Δήμου μοιράζει δουλειές και πελατεία στην ιδιωτική πρωτοβουλία των Μ.Κ.Ο και των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων!

Και φυσικά δεν περνά από το νου της Δημοτικής Αρχής ότι τέτοια προγράμματα θα έπρεπε να είναι στην ευθύνη, τον σχεδιασμό και τον έλεγχο του κράτους, συνεχεία μιας συγκροτημένης κοινωνικής πολιτικής, που συγχρονίζεται με τις ανάγκες της οικογένειας και του παιδιού, παρέχεται δωρεάν, με επιστημονική συγκρότηση και σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη.

Για να έχουν οι Δημότες ένα ακόμη μέτρο σύγκρισης για το ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από τέτοιες δράσεις, να πληροφορήσουμε ότι ο Δήμος νοίκιασε για 15 ήμερες τρεις διαδρομές του κολυμβητηρίου στα εκπαιδευτήρια ΘΕΟΜΗΤΟΡ με το ποσό των 200 Ευρώ για να υλοποιηθεί ένα αντίστοιχο πρόγραμμα των συγκεκριμένων εκπαιδευτηρίων! Και την ίδια περίοδο πάλι ο δήμος εκταμιεύει για την ενίσχυση της Ομοσπονδίας Πάλης 6 χιλιάδες ευρώ με επιχείρημα την συν-διοργάνωση πανελλαδικών αγώνων στο Κλειστό Γυμναστήριο της Πόλης, που ήδη είχαν γίνει πολλούς μήνες πριν!

Προεκλογικές υποσχέσεις, “νιτερέσα” που κλείνουν θα πει κανείς!

Όμως όχι! Η αντιλαϊκή πολιτική έχει τα αντίστοιχα πολιτικά γράδα και τους ανθρώπους που την στηρίζουν ώστε να λειτουργεί με φυσική συνέχεια και τις περισσότερες φορές αξιοποιεί πραγματικές ανάγκες για να προβάλλεται και να γίνεται πιστευτή. Την παραπάνω αρχή η δημοτική αρχή την ακολουθεί κατ΄εξακολούθηση. Έτσι μέσω της Οικονομικής επιτροπής και με εισήγηση της Νομικής Υπηρεσίας δίνει νομικό έργο του Δήμου σε τρεις ιδιώτες Δικηγόρους. Δυο από αυτούς …από απλή τύχη και σύμπτωση μόνο…! ήταν στο ψηφοδέλτιο του κ. Βαλασσόπουλου και ο τρίτος, απ’ οτι λένε οι πληροφορίες, γνώριμος υπερεσιακού παράγοντα του Δήμου. Ο φόρτος της Νομικής Υπηρεσίας και η έλλειψη προσωπικού το επιχείρημα!!

Αν όμως διακατέχεστε από αγωνία για την δημοκρατία και την διαφάνεια στην πόλη μην πανικοβάλλεστε! Το δημοτικό συμβούλιο καλέστηκε σε συνεδρίαση στις 26 Ιούνη με θέματα που η δημοτική Αρχή παρουσίασε εκ των υστερών ως επείγοντα και απρόβλεπτα!!!

Ξεχωρίζει το θέμα για την παράταση της σύμβασης έργου με το ΤΕΙ Κρήτης και αφορά την κομποστοποιηση των κλαδοδεμάτων στο Δήμο. Ένα έργο 156 χιλιάδων ευρώ διάρκειας 30 μηνών που ολοκληρώνεται στις 2 Ιούλη αλλά απ’ οτι αποδείχτηκε κατά την συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο δεν υλοποιήθηκε σε ουσιαστικές παραμέτρους του. Το ΤΕΙ Κρήτης έχει ήδη μαζέψει τα μηχανήματα και έφυγε, έκλεισε το έργο πριν από τις εκλογές, δεν εκπαίδευσε ποτέ τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό του Δήμου για να δοθεί συνέχεια μέσα από τις υπηρεσίες του Δήμου, δεν παρέδωσε καμιά καταγραφή των παραμέτρων και των αποτελεσμάτων του έργου!!!

Παρ’ όλα αυτά η Δημοτική Αρχή αντί να καταγγείλει την σύμβαση πρότεινε και ψήφισε την τρίμηνη παράταση του ώστε τα ΤΕΙ «να ταχτοποιήσουν τυπικά» τις πιο κραυγαλέες από τις εκκρεμότητες τους και φυσικά να μπορέσουν να εκμαιευτούν και οι τελευταίες πιστώσεις προς τα ΤΕΙ. Να μια από τις πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες που κατακλύζουν τα τελευταία χρόνια τα μορφωτικά ιδρύματα και που παρουσιάζονται ως ερευνητικά προγράμματα αλλά δεν είναι παρά “νέτα σκέτα” επιχειρηματική βούτα …ντυμένη με Πανεπιστημιακή τήβεννο!

Δεύτερο θέμα που έφερε η Δημοτική Αρχή ήταν η παροχή άδειας για την λειτουργία Δημοτικού Ωδείου στο 8ο Γυμνάσιο. Μια παρέμβαση της δημοτικής αρχής στα ζητήματα της μουσικής εκπαίδευσης όπως διατείνεται. Με μουσικούς που θα διδάσκουν και θα πληρώνονται με το κομμάτι και μαθητές που θα πληρώνουν υψηλά δίδακτρα!

Σε μια εποχή που σχεδόν όλα τα δημοτικά ωδεία έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο και είτε κλείνουν είτε αναγκάζονται και παίρνουν την ευθύνη της λειτουργίας τους οι εργαζόμενοι μέσω Συνεταιριστικών επιχειρήσεων στρεφόμενοι όλο πιο πολύ στην τσέπη των γονιών η δημοτική αρχή της Πόλης ξεκινά από εκεί που κατέληξαν άλλοι Δήμοι. Φτιάχνει δημοτικό ωδείο που θα λειτουργεί εξ αρχής επιχειρηματικά και ανταποδοτικά.

Το επίκαιρο και κρίσιμο ζήτημα της “Αξιολόγησης” που αυτό το διάστημα μπαίνει σε εφαρμογή στους Δήμους και το Δημόσιο Τομέα συνολικά και απειλεί με κλείσιμο και συρρίκνωση των υπηρεσιών και ανοίγει τον κύκλο των νέων απολύσεων των εργαζομένων η Δημοτική Αρχή πιέστηκε από την Λαϊκή Συσπείρωση για να το εντάξει εν τέλει σε συζήτηση.

Η στάση της Δημοτικής Αρχής στο ζήτημα κινήθηκε στα μεσοβέζικα πλαίσια των αποφάσεων της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος). Η ΚΕΔΕ έχει πάρει θέση υπέρ της "αξιολόγησης" και έβαλε πλάτη στις αντιλαϊκές ανατροπές των Κυβερνήσεων. Προβάλλοντας το σλόγκαν ΝΑΙ στην “Αξιολόγηση” με …αλλά κριτήρια!!!

Γι’ αυτο προεκλογικά ζήτησαν να πάει το καυτό θέμα της “Αξιολόγησης” μετά τις εκλογές και τώρα μιλάνε για το πάγωμα του Νόμου και νέα διαβούλευση με την Κυβέρνηση!!! Δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτό το πλαίσιο συναντιούνται οι Δήμαρχοι ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ.

Κάνουν τάχα πως δεν καταλαβαίνουν ότι ο νόμος και η στρατηγική Κυβέρνησης – ΕΕ για την “αξιολόγηση” καμιά σχέση δεν έχει με την αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών. Δυο στόχους υπηρετεί ενιαία και αδιαίρετα: Τις απολύσεις του προσωπικού και την παράδοση δημόσιων υπηρεσιών στους ιδιώτες.

Η Λαϊκή Συσπείρωση αποκάλυψε στο Δημοτικό Συμβούλιο ως κάλπικη την τακτική ΚΕΔΕ και Δημοτικής Αρχής απαιτώντας την έμπρακτη απόρριψη του Νομού για την “αξιολόγηση” και καταθέτοντας στο Δημοτικό Συμβούλιο την παρακάτω πρόταση – απόφαση, που απορρίφτηκε από την Δημοτική Αρχή.

“Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ηλιούπολης στο πλαίσιο του αγώνα του για την διεύρυνση – ανάπτυξη των δομών και λειτουργιών του Δήμου και την διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα τους, καθώς και τον αγώνα για την εξασφάλιση μόνιμης σταθερής εργασίας, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα για όλους, ανεξαιρέτως, τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα:
1. Καταγγέλλει την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την πολιτική της Κυβέρνησης, που προωθούν νόμους, που σχεδιάζονται για τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου.
2. Καταγγέλλει και απαιτεί την άμεση απόσυρση του Ν.4250/2014.
3. Δίδει εντολή στον Δήμαρχο, τον Γενικό Γραμματέα και στους υπηρεσιακούς παράγοντες να μην εφαρμόσουν το σχετικό νόμο.
4. Απαιτεί από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος να αναλάβει πρωτοβουλίες για την απόσυρση του Νόμου.
5. Η παρούσα απόφαση να κοινοποιηθεί στο αρμόδιο Υπουργείο.”

Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία την αντίθεσή του στον επιμερισμό της "αξιολόγησης" των υπαλλήλων με ποσοστά. Εκφράζει τη σύμφωνη γνώμη του στην πάγια θέση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) για την “αξιολόγηση δομών και προσωπικού, αλλά μέσω της εφαρμογής ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος αξιολόγησης, τέτοιου που να συμβάλλει στην αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης και των προσφερόμενων υπηρεσιών”.

"Ζητά την εφαρμογή της αναστολής του νόμου και προτείνει τη σύσταση τετραμερούς επιτροπής – αποτελούμενης από το υπουργείο Εσωτερικών, την ΚΕΔΕ, την ΠΟΕ – ΟΤΑ και την ΠΟΠ – ΟΤΑ, προκειμένου να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα που θα θέτει το πλαίσιο "αξιολόγησης" και δεν θα παραπέμπει σε απολύσεις και διαθεσιμότητα στους δήμους."

 

Δημοσίευση 07/07/2014

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.