Η σπηλιά κι οι χαρταετοί
Στα σχολικά μας χρόνια, το σπήλαιο του Νταβέλη, συγνώμη του Πλάτωνα ήθελα να πω, μας τρόμαζε αλλά άναβε και τη φαντασία μας. Πόσες φορές λέγαμε μετά το σχολείο να ανεβαίναμε και να μην ξαναγυρίζαμε στη ρουτίνα της τάξης, της βίτσας, του…τσουλουφιού.
Δεν ανεβήκαμε ποτέ αλλά μάθαμε μόνοι μας χωρίς να χρειαστούμε τα φώτα των «φωτισμένων φιλοσόφων». Αδιαμεσολάβητα προσπαθούσαμε να ανακαλύψουμε την αλήθεια ώσπου να καταλήξουμε ότι είναι μάταιος κόπος να αναζητούμε τη μία και μοναδική αλήθεια. Συμφιλιωθήκαμε με τους εαυτούς μας και την πραγματικότητα και υψώσαμε κινέζικους χαρταετούς στους παλιούς μας ήρωες.
Όταν χάσαμε τον Ευκάλυπτο
Όταν κατέβαινε από τα μέρη μας ο Λήσταρχος Νταβέλης με τα παλικάρια του, λέγεται πως ξαπόστεναν στην περιοχή που είναι τώρα η Πλατεία Πλαστήρα. Λέγεται πως αράζανε κάτω από τον πανύψηλο Ευκάλυπτο και το έριχναν στη σιέστα. Αυτό τον Ευκάλυπτο τον χάσαμε τη νύχτα της 25ης Μαρτίου το 1999 μετά από έναν τρελαμένο νοτιά σαν κι αυτές τις θύελλες που φέτος μας τσάκισαν μαζί με τις άγριες βροχές και το χαλάζι. Όταν αντίκρισα το πρωί που περιμέναμε στη στάση το θέαμα μού πέρασε η ιδέα να ζητήσω αναρρωτική άδεια απ' τη δουλειά μου για να κλάψω με την ησυχία μου το χαμό του Ευκάλυπτου. Και να σκεφτείτε ότι γύρω απ' το δέντρο παίζαμε μπάλα. Πέρναγε μόνο το λεωφορείο μια φορά κάθε μισάωρο. Ήταν 1969. Θυμάσαι Μήτσο;
Ένα βότσαλο στη λίμνη
Αν ζούσε ο Νταβέλης θα γινόταν πάλι κλέφτης κι αρματωλός; Η τρίχρονη αυστηρή λιτότητα που μας έχει επιβληθεί από ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ και τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΜΑΡ (και ΛΑΟΣ για να μη ξεχνιόμαστε) έχει αφήσει πίσω της κοινωνικά συντρίμμια. Τότε που έδρασε ο λήσταρχος η Ελλάδα ήταν πάμπτωχη χώρα και υπό τρίχρονη κατοχή. Χτύπησε τους γάλλους κατακτητές με την ομάδα και πήρε όμηρο έναν υψηλά ιστάμενο αξιωματικό του γαλλικού στρατού. Ήταν ιππότης των ορέων. Ο λαός τον τραγούδησε κι έπλασε γι αυτόν πάρα πολλές ιστορίες που κάποιες από αυτές αγγίζουν τα όρια του μύθου. Λένε μάλιστα ότι αρκετά από τα χρήματα από τη λεία τα διέθετε σε ανήμπορους και αναξιοπαθούντες της υπαίθρου. Σήμερα οι ανήμποροι και αναξιοπαθούντες τηρουμένων των αναλογιών είναι όσοι και τότε και κατοικούν στις πόλεις. Είναι τα εκατομμύρια των ανέργων και των υποαπασχολούμενων νέων με τις ντάνες από πτυχία που δεν διαθέτουν ούτε τα λεφτά για τις κορνίζες και για να μη μαραζώνουν φεύγουν μετανάστες σε ξένες χώρες, όπως οι παππούδες τους. Οι Νταβέληδες του σήμερα είναι όλοι όσοι παραμένουν και παίρνουν τις τύχες τους στα χέρια τους. Είναι οι Αγανακτισμένοι, οι Δεν Πληρώνω, οι Αλληλέγγυοι, οι πολίτες που φτιάχνουν επιτροπές, ομάδες, παρεμβάσεις και που δεν συμβιβάζονται με τη μοίρα τους και με τις μίζερες κομματικές γραφειοκρατίες που έφεραν τα πράματα ως εδώ. Τα βότσαλα ταράζουν τα νερά της εφησυχασμένης λίμνης.
Το Λεωφορείον ο Πόθος
Το 237 είναι η λεωφορειακή γραμμή της Άνω Ηλιούπολης που αντικατέστησε την παλιά 38 όταν ο Καραμανλής ο θείος κρατικοποίησε τις αστικές συγκοινωνίες κι έφερε τα νέα λεωφορεία. Πέρασαν κοντά 35 χρόνια από τότε και η κατάσταση όχι μόνο δεν άλλαξε αλλά χειροτέρευσε από την 1/1/2011 που ο τότε ΟΑΣΑ κατόπιν εντολής της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ που πήρε εντολή από την Τρόικα έκοψε και συγχώνευσε γραμμές λεωφορείων και έφτιαξε νέες περικεκομμένης διαδρομές. Το 237 είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα. Η Άνω Ηλιούπολη των δεκάδων χιλιάδων κατοίκων δεν έχει γραμμή προς το κέντρο της Αθήνας και έχει αφετηρία στο σταθμό Δάφνης του Μετρό. Το ίδιο έγινε με το 206 της Αγίας Μαρίνας. Μόνο που το 237 συνήθως εξυπηρετεί τους επιβάτες με δύο (2) οχήματα. Αν έχετε το Θεό σας! Για να πας στη δουλειά σου σηκώνεσαι μέσα στα άγρια χαράματα και όταν γυρίσεις το βράδυ κάνεις δεήσεις στον Ύψιστο για να δεις το λεωφορείο να έρχεται. Έχεις ακούσει όλες τις βραδινές ραδιοφωνικές ειδήσεις και μαγκαζίνα ώσπου να φτάσεις στο home sweet home. Άσε όταν για κάποιο σοβαρό λόγο έχει σταματήσει η λειτουργία του το Μετρό (απεργία, φάρσα για βόμβα). Τότε υφίστασαι το απόλυτο βασανιστήριο καθώς περιμένεις με κάποιες εκατοντάδες υποψήφιους επιβάτες κάποιο από τα Α3 ή Α4 στην στάση της Γυμναστικής Ακαδημίας λόγω του ότι όλες οι γραμμές της λεωφόρου Βουλιαγμένης καταργήθηκαν από τους φωστήρες της ελληνικής πολιτικής σκηνής.
http://toblogtoudaveli.blogspot.gr
Δημοσίευση 22/03/2013