Σε τέσσερις ταχύτητες και με βάση δύο μεγάλες κατηγορίες με βάση τον κυβισμό κινητήρα ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα την παλαιότητα, θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 για τα επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα σύμφωνα με το σχετικό νομοσχέδιο που κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή.
Αναλυτικότερα, για τα επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως την 31/10/2010, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα και την παλαιότητα σε τρεις κατηγορίες: α) επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί έως το 2000 β) επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί απο το 2001 έως το 2005 και γ) επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα που εχουν ταξινομηθεί από το 2006 και έως τις 31/10/2010. (ΠΙΝΑΚΑΣ Α)
Για τα επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα με ημερομηνία ταξινόμησης από την 1η/11/2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. (ΠΙΝΑΚΑΣ Β)
Δείτε αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 για τα επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα αναλόγως με την πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης καθώς και τις διαφορές σε σχέση με τον προηγούμενο τρόπο υπολογισμού τους:
ΠΙΝΑΚΑΣ Α
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Κυβισμός |
1η Ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 |
1η Ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το έτος 2005 |
1η Ταξινόμηση
στην Ελλάδα από το έτος 2006 και έως 31/10/2010 |
|
μέχρι 300 κ.εκ |
22 € |
22 € |
22 € Αμετάβλητα |
|
από 301 κ.εκ μέχρι 785 κ.εκ |
55 € |
55 € |
55 € Αμετάβλητα
|
|
από 786 κ.εκ. μέχρι 1.071 κ.εκ |
120 € |
120 € |
120 € Αμετάβλητα |
|
από 1.072 κ.εκ μέχρι 1.357 κ.εκ |
135 € |
135 € |
135 € Αμετάβλητα |
|
από 1.358 κ.εκ μέχρι 1.548 κ.εκ |
225 € |
240 € |
255 € Αυξημένα κατά 15 ευρώ -σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς
|
|
από 1.549 κ.εκ |
250 € |
265 € |
280 € Αυξημένα κατά 15 ευρώ
|
|
από 1.739 κ.εκ μέχρι 1.928 κ.εκ |
280 € |
300 € |
320 € Αυξημένα κατά 20 ευρώ
|
|
από 1.929 κ.εκ μέχρι 2.357 κ.εκ |
615 € |
630 € |
690 € Αυξημένα κατά 30 ευρώ
|
|
από 2.358 κ.εκ μέχρι 3.000 κ.εκ |
820 € |
840 € |
920 € Αυξημένα κατά 40 ευρώ
|
|
από 3.001 κ.εκ μέχρι 4.000 κ.εκ |
1.025 € |
1.050 € |
1.150 € Αυξημένα κατά 50 ευρώ
|
|
από 4.001 κ.εκ και άνω |
1.230 € |
1.260 € |
1.380 € Αυξημένα κατά 60 ευρώ
|
ΠΙΝΑΚΑΣ Β
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 - 1η ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΠΟ 1/11/2010
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γρ. εκπομπών CO2 σε ευρώ |
|
0 - 90 (γρ./χλμ.) |
0 € |
|
91 - 100 (γρ./χλμ.) |
0,90 € Η συγκεριμένη κατηγορία απαλλασσόταν από τα τέλη κυκλοφορίας στο προηγούμενο καθεστώς |
|
101 - 120 (γρ./χλμ.) |
0,98 € |
|
121 - 140 (γρ./χλμ.) |
1,20 € |
|
141 - 160 (γρ./χλμ.) |
1,85 € |
|
161 - 180 (γρ./χλμ.) |
2,45 € |
|
181 - 200 (γρ./χλμ.) |
2,78 € |
|
201 - 250 (γρ./χλμ.) |
3,05 € |
|
251 και άνω (γρ./χλμ.) |
3,72 € Αυξημένα κατά 32 λεπτά του ευρώ -σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς |
Παράλληλα το νομοσχέδιο προβλέπει τέλη κυκλοφορίας για Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) ύψους 140 ευρώ.
Όπως επίσης σημειώνεται, στην τροπολογία «Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (ΑΊ32). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών».
Επίσης με την προτεινόμενη ρύθμιση διατηρείται η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα, δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες έως 1.549 κυβικά εκατοστά, αλλά για τα μεγαλύτερου κυβισμού οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010 θεσπίζονται τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται στο 60% των συμβατικών οχημάτων.