Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση μέσα στη λαίλαπα της κρίσης δε μπορεί να είναι στις πρώτες προτεραιότητες μια Δημοτικής Αρχής γιατί εύλογα ο πολίτης θα πει: «καλά ο κόσμος πεινάει κι εσείς πετάτε τα λεφτά μας για κομπιούτερς».
Όμως, προς τιμήν του ο Δήμαρχος αγνόησε τις λαϊκίστικες φωνές και με δική του εντολή έγινε ένα αξιοπρόσεχτο έργο ΚΑΙ στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και επι αντιδημαρχίας του κ. Παπαδόπουλου και επι αντιδημαρχίας της κας Μαρκουλάκη.
Για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση η απόφασή μας ήταν να βελτιώσουμε ότι υποδομή βρήκαμε και να προσπαθήσουμε -με τους λίγους οικονομικούς πόρους που διαθέτουμε- να φτιάξουμε ότι είναι δυνατόν για να έχουμε έναν πραγματικά «Ψηφιακό Δήμο» και όχι μόνο στα χαρτιά και στα πανό...
Εμείς δεν πετάξαμε ούτε ένα ευρώ του Ηλιουπολίτη, χωρίς να γίνει έργο.
Τι, ακριβώς, έγινε:
• Καθιερώθηκε το Chat του Δημάρχου με τους πολίτες μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου μια φορά το μήνα ώστε οι πολίτες να μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τον Δήμαρχο θέτοντας ερωτήσεις και προβληματισμούς και παίρνοντας απαντήσεις από τον πλέον αρμόδιο.
• Προστέθηκαν 3 νέα σημεία ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο (WiFi). Στο Δημαρχείο, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ τις επόμενες μέρες παραδίδονται για χρήση τα σημεία στην πλατεία Ανεξαρτησίας και Φλέμινγκ.
Χαρακτηριστικό της αλλαγής νοοτροπίας σε όλα τα επίπεδα είναι ότι τα 2 σημεία που ολοκληρώνονται από τη δική μας διοίκηση κόστισαν 8000€ ενώ το 2009, 8 σημεία κατασκευασμένα από την ίδια εταιρεία είχαν κοστίσει 310.000€.
Στα ήδη υπάρχοντα σημεία επικράτησε μια δραματική κατάσταση καθώς τα σημεία ήταν κακοσχεδιασμένα εξ’ αρχής, ενώ η εταιρεία που είχε την σύμβαση συντήρησης που κληρονομήσαμε και έληγε στο τέλος του 2012, δεν έκανε ουσιαστική συντήρηση κι έτσι κάποια σημεία ήταν μη λειτουργικά. Σύντομα θα ξεκινήσει σύμβαση συντήρησης με σκοπό να λειτουργήσουν ξανά τα (χρυσοπληρωμένα) σημεία ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο.
• Προχωρούμε σε συνεργασία με το Δήμο Βύρωνα την υλοποίηση μέσω ΕΣΠΑ του “Ολοκληρωμένου Συστηματος Πληροφόρησης Επιβατών για Δρομολόγια Δημοτικής Συγκοινωνίας και Οδηγών για Διαθέσιμες Θέσεις Στάθμευσης”.
• Στο Κολυμβητήριο, πλέον, υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής εγγραφής και πληρωμής μέσω τραπέζης.
• Έχει υπογραφεί Προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Πειραιά για την επικύρωση των δεδομένων του G.I.S. Το G.I.S. είναι ένας χάρτης του Δήμου πάνω στον οποίο απεικονίζονται διάφορα αλληλεπιδρώντα layers (στρώματα) δεδομένων που αφορούν το Δήμο, όπως το πού είναι ο κάθε κάδος, τα πεζοδρόμια, οι κοινόχρηστοι χώροι, τα σχολεία κτλ. Το έργο αυτό είχε κοστίσει περίπου 700.000€ αλλά οι υπηρεσίες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν εάν τα δεδομένα δεν ελεγχθούν ότι είναι έγκυρα.
• Αγοράστηκαν άδειες λογισμικού για τη νόμιμη λειτουργία των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Δήμου, αποτρέποντας, έτσι, οποιαδήποτε διεκδίκηση πνευματικών δικαιωμάτων από εταιρείες λογισμικού.
• Έγινε μια σημαντική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου με σκοπό την αναβάθμισή του και τη βελτίωση της παρέμβασης και της ενημέρωσης των Δημοτικών Συμβούλων.
Αγοράστηκαν φορητοί Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και διανεμήθηκαν στους δημοτικούς συμβούλους (θα επιστραφούν στο Δήμο και θα διανεμηθούν ξανά στους νέους δημοτικούς συμβούλους) ώστε να γίνει πιο εύκολη η δουλειά τους στα δημοτικά συμβούλια.
Πλέον, οι προσκλήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και των Επιτροπών γίνονται μέσω email. Αυτό έγινε αρχικά ώστε να απεμπλακεί η Δημοτική Αστυνομία από τη διαδικασία επίδοσης των προσκλήσεων, κάτι που μας βρήκε έτοιμους όταν διαλύθηκε η Δ.Α.
Ακόμη, και τα εισηγητικά των θεμάτων του Δ.Σ. αποστέλονται μέσω mail κάτι που εξοικονομεί πάρα πολύ χαρτί και μελάνι από τις φωτοτυπίες που έβγαζε ο κάθε σύμβουλος.
Έτσι, κάθε σύμβουλος έχει στο λάπτοπ του και την ημερήσια διάταξη και τις εισηγήσεις αλλά και διαδίκτυο στη διάθεσή του για να αναζητήσει εκείνη τη στιγμή ότι χρειαστεί.
• Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου προβάλονται ζωντανά μέσω του διαδικτύου δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερώνονται άμεσα για τις συζητήσεις και τις αποφάσεις και να διαμορφώνουν άποψη για τα δημοτικά ζητήματα.
• Ένα ακόμα έργο που παραλάβαμε αλλά που δε λειτουργούσε παρά το ότι είχε κοστίσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ ήταν η Εφαρμογή Διαχείρισης Αιτημάτων των Πολιτών μέσω διαδικτύου, γνωστό και ως CRM. Το λειτουργούμε και αυτό πια, όχι πλήρως online, όπως ήταν προορισμένο, αλλά, πλέον, οι πολίτες μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά αιτήματα για λακούβες, για κλαδέματα, για να ενημερωθούν για το τι χαρτιά χρειάζονται για ορισμένες διαδικασίες κτλ.
• Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης είναι η εφαρμογή ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων ώστε να σταματήσει η εκτύπωση εγγράφων για ενδοϋπηρεσιακή χρήση, εξοικονομώντας έτσι πόρους (εργατοώρες, αναλώσιμα κτλ). Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ξεκινήσει τον προγραμματισμό μας και γι’ αυτό έχουν σταλεί για ειδικά σεμινάρια οι αρμόδιοι υπάλληλοι ενώ σύντομα θα δρομολογηθεί η υλοποίησή του.
• Άλλο ένα σημαντικό έργο που σύντομα τελειώνει σύντομα είναι η Ψηφιοποίηση του δημοτολογίου.
• Τέλος, όσον αφορά την ιστοσελίδα του Δήμου και το γιατί δεν έχουμε μια «σωστή» ιστοσελίδα: μέχρι το τέλος του 2013 δε μπορούσε να γίνει καμία παρέμβαση επειδή είχε χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ η κατασκευή της υπάρχουσας σελίδας το 2008 και για μια 5ετία δε μπορούσε να πειραχθεί.
Έγιναν προσπάθειες βελτίωσης της ιστοσελίδας και λειτουργικά και αισθητικά.
Προγραμματίζουμε στις αρχές της επόμενης θητείας να δημιουργηθεί μια σύγχρονη και λειτουγική ιστοσελίδα μέσω της οποίας θα παρέχονται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ υπηρεσίες προς του πολίτες και η οποία θα κοστίσει λίγα χρήματα χωρίς τις γεναιοδωρίες και τις σπατάλες άλλων διοικήσεων.
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση δείχνει ότι είναι ο μονόδρομος της περαιτέρω εξοικονόμησης πόρων στους Δήμους, καθώς αυτοί έχουν φτάσει στα όρια τους, έχοντας εξαντλήσει κάθε περιθώριο περικοπής από άλλες πηγές.
Με πραγματική Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι δυνατή η καλύτερη οργάνωση του προσωπικού αλλά και η περαιτέρω μείωση δαπανών (όπως για αναλώσιμα), με ταυτόχρονη βελτίωση στην εξυπηρέτηση του πολίτη.
Εντεταλμένος Σύμβουλος Δημάρχου
για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Δημητρόπουλος Άγγελος
Δημοσίευση 27/02/2014