Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα πέντε χρόνια από την ίδρυσή του, το YouTube ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι τα βίντεο που βλέπουν οι χρήστες του ξεπέρασαν τις δύο δισεκατομμύρια προβολές την ημέρα.
Όταν το πρώτο βίντεο ανεβάστηκε στο YouTube στις 23 Απριλίου 2005, η υπηρεσία προοριζόταν κυρίως για blogger που ήθελαν να ενσωματώνουν βιντεοκλίπ στις αναρτήσεις τους. Σήμερα, ο δικτυακός τόπος έχει γίνει σημείο αναφοράς για το διαδικτυακό βίντεο και έχει αποκτήσει πολιτιστική επιρροή που εκτείνεται σε όλο τον κόσμο.
«Χάρη σε σας, ο δικτυακός τόπος μας ξεπέρασε ακόμα ένα ορόσημο και πλέον υπερβαίνει τις δύο δισεκατομμύρια προβολές την ημέρα» γράφει η ομάδα του YouTube στο επίσημο εταιρικό ιστολόγιο.
«Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από ό,τι το συνολικό κοινό των τριών μεγάλων τηλεοπτικών δικτύων στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης» υπερηφανεύεται.
Κάθε λεπτό που περνάει, οι χρήστες ανεβάζουν στο YouTube βίντεο διάρκειας 24 ωρών, ενώ το σύνολο του οπτικού υλικού που έχει συγκεντρώσει η υπηρεσία αντιστοιχούν σε περίπου 150.000 κινηματογραφικές ταινίες.
Για να γιορτάσει τα πέμπτα της γενέθλια, η υπηρεσία εγκαινίασε το νέο κανάλι YouTube 5 Year, στο οποίο χρήστες και δημιουργοί εξηγούν πώς ο δικτυακός τόπος άλλαξε τις ζωές τους. Το κανάλι περιλαμβάνει, για παράδειγμα, ένα ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στη χρήση του YouTube στη διάρκεια των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων στο Ιράν, καθώς και στο ημερολόγιο ενός άνδρα που μοιράστηκε μέσω της υπηρεσίας την προσωπική μάχη του με τον καρκίνο.
Η εταιρεία YouTube, με έδρα το Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνιας, δημιουργήθηκε από τον Τσαντ Χάρλεϊ, τον Στιβ Τσεν και τον Τζοουίντ Καρίμ, τότε συνεργάτες στην εταιρεία PayPal.
Το 2006 ο δικτυακός τόπος εξαγοράστηκε από τη Google για 1,65 δισ. δολάρια και έκτοτε εμπλουτίζεται σταδιακά με διαφημίσεις ώστε να εξελιχθεί σε μεγάλη πηγή κερδοφορίας στο Διαδίκτυο.
[readon1 url="www.in.gr"]Πηγή: in.gr[/readon1]