ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
Κειμενο

Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος» καταγγέλει τις διώξεις των νεοδιόριστων συναδέλφων τους.

Στην ανακοίνωσή του αναφέρει συγκεκριμένα:

Αγαπητές και αγαπητοί γονείς,

Τις τελευταίες μέρες, υπάλληλοι της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας παρέδωσαν παραπομπές σε πειθαρχικό σε δασκάλες και νηπιαγωγούς της  Ηλιούπολης γιατί απεργούν - απέχουν από την διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης. (Καταγγέλλουμε το Υπουργείο Παιδείας, την κυβέρνηση της ΝΔ και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της  Α' Αθήνας, που αντί να ασχολούνται με τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης, που έχουν δημιουργήσει διαχρονικά όλες οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, απειλούν και μοιράζουν πειθαρχικά στους εκπαιδευτικούς!)

Οι εκπαιδευτικοί, μέσα από τον Σύλλογό μας «M. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ» και την  Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην υποβάθμιση, στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση. Διεκδικούμε ένα σχολείο που θα μορφώνει τα παιδιά μας, με Δάσκαλο που θα διαπαιδαγωγεί με την αγωνιστική στάση του! Επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσα από αυτή την επιστολή, συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τη μόρφωση και την πρόοδο των παιδιών μας.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και  γιατί αγωνιζόμαστε ενάντια σε αυτήν:

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση έμμεσης ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, μέσω των σχολικών συμβούλων επιδιώκεται να «πειθαρχήσουν» τους εκπαιδευτικούς, ώστε να σταματήσουν να εκφράζουν αντίθετη άποψη (από την Κυβέρνηση) και να αντιπαλεύουν τα αμέτρητα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και τα παιδιά. Κάθε ευθύνη του κράτους μετακυλύεται πάνω στους εκπαιδευτικούς.

Η αξιολόγηση εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα: τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο υπακούν σε κάθε αντιπαιδαγωγικό μέτρο, που βλάπτει το σχολείο και τα παιδιά.

Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή του για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λ.π., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, κ.ά..

Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ΄ δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ..

Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ειδικά αν τύχει και το σχολείο των παιδιών τους δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.

Ένα επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν όμως πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, θέλουμε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει όλα τα παιδιά.

Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο. Όλες και όλοι οι εργαζόμενοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα : ακρίβεια, λογαριασμοί ρεύματος στα ύψη, καθηλωμένοι μισθοί, μεγάλα κτιριακά ζητήματα στα σχολεία μας, ολιγόμηνες συμβάσεις εργασίας και κουτσουρεμένα δικαιώματα για τους συναδέλφους αναπληρωτές. Όλες κι όλοι μαζί τις προηγούμενες μέρες ανασάναμε από τις μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις βάζοντας στο επίκεντρο "Ή τα κέρδη τους Ή οι ζωές μας". Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.  

Το δημόσιο σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές του, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους! Ζητάμε την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή σας και σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση  του δικαιώματος της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου,διεκδικώντας όλες και όλοι μαζί σύγχρονα και ασφαλή κτίρια, αναβαθμισμένο περιεχόμενο εκπαίδευσης!

Σας καλούμε να εκφραστεί με κάθε τρόπο η συμπαράστασή σας στον δίκαιο αγώνα του Κλάδου και του Συλλόγου μας αλλά και στους διωκόμενους συναδέλφους, δασκάλους των παιδιών σας, συνολικά αλλά και κατά σχολείο.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Αγαθή Χήρα                              Αγνή Σμπόνια

ΟΔΗΓΟΣ ΝΟΤΙΑ app

Οδηγός Νότια

ONLINE Οδηγός Νοτίων Προαστίων

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο ώστε να σας ενημερώνουμε μέσω e-mail
Όροι και Προϋποθέσεις

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.